У цій статті Ви дізнаєтесь про всі переваги і недоліки при виборі 2-х або 4-х тактних підвісних моторів.
Дуже часто клієнти ставлять питання щодо вибору мотора:
Який двигун краще 2-х тактний або 4-х тактний?
Які переваги та недоліки 2-х та 4-х тактного двигуна?
Особливо це стосується водномоторників-початківців. У будь-якому випадку, вибір залишається за Вами.
- Основні характеристики двотактного та чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння або підвісного човнового мотора
- 1. Об’єм та розмір мотора
- 2. Вага мотора
- 3. Ціна двигуна
- 4. Зручність перевезення
- 5. 2-х тактний мотор швидше реагує на ручку газ
- 6. Показаник расхода палива
- 7. Екологічність та навколишнє середовище.
- 8. Галасливість двигуна.
- 9. Вібрація двигуна.
- 10. Дим від вихлопних газів.
- 11. Довговічність двигуна.
- Переваги та недоліки 2-х та 4-х тактних двигунів внутрішнього згоряння та підвісних човнових моторів – Підсумок
- Переваги чотирьохтактних двигунів
- Переваги двотактних двигунів
Основні характеристики двотактного та чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння або підвісного човнового мотора
Давайте розглянемо основні характеристики (фактори), які допоможуть Вам визначитися з вибором 2 тактного і 4 тактного човнового мотора.
1. Об’єм та розмір мотора
Розмір та об’єм 2-х тактного порівняно з рівносильним 4-х тактним ДВС (двигуном внутрішнього згоряння) МЕНШЕ.
Це означає, що у 2-х тактних моторів велика потужність у перерахунку на 1 літр робочого об’єму. Тому, як потужність 2-х тактного двигуна при однакових розмірах циліндра і частоті обертання валу теоретично вдвічі більше чотиритактного за рахунок більшої кількості робочих циклів.
Однак неповне використання ходу поршня для розширення, найгірше звільнення циліндра від залишкових газів і витрати частини виробленої потужності на продування призводять до реального збільшення потужності тільки на 60-70%.
Важливу роль двотактниках відсутня відсутність громіздких систем мастила і газорозподілу в моторній частині підвісного мотора.
Якщо порівняти розмір та обсяг решти (нижньої) частини підвісного човнового мотора (нога з гребним гвинтом) у двох варіантах ідентичні.
2. Вага мотора
Якщо порівнювати однаковий за потужністю 2-х тактний та 4-х тактний підвісний мотор Ви побачите, що 4-х тактні човнові мотори важче.
Ви можете переконатися в цьому порівнявши технічні характеристики, наприклад 4-тактні човнові мотори Хонда і 2-х тактні човнові мотори Ямаха.
3. Ціна двигуна
4-х тактні двигуни складніше у виробництві, складаються з більшої кількості деталей, тому завжди дорожче за 2-х тактників.
4. Зручність перевезення
2-х тактники можна возити у будь-якому положенні. Тобто. дістав із багажника, поставив, завів, поїхав. 4-х тактники можна возити лише стоячи чи одному боці. Але це сумнівна перевага, оскільки сьогодні вже є моделі 4-х тактних човнових моторів, які можна перевозити на будь-якій стороні.
5. 2-х тактний мотор швидше реагує на ручку газ
Існує така думка у деяких водномоторників. Цей фактор відбувається на перших стадіях старту двигуна і різниця практично непомітна. Також дуже багато залежить від того, наскільки правильно підібраний гребний гвинт.
6. Показаник расхода палива
Однозначна перевага за чотиритактними двигунами. Якщо Ви вивчите принцип роботи 2-х тактного двигуна та принцип роботи 4-х тактного двигуна Ви зрозумієте, що більша витрата пов’язана з тим, що цикл викиду відпрацьованих газів та впуску свіжого палива у двотактників поєднаний (змішується бензин з маслом у 2-х тактних двигунів), тому частина свіжого палива викидається разом із відпрацьованими газами у вихлоп.
7. Екологічність та навколишнє середовище.
Через пункт 6 випливає і екологічна проблема тобто. частина бензину, змішаного з олією, просто виливається у воду. Тому використання 2-х тактних моторів (крім Evinrude) заборонено у країнах ЄС та США. Безперечна перевага 4-х тактних двигунів.
8. Галасливість двигуна.
Виходячи з конструктивних особливостей 2-х тактні мотори, працюють Гучніше 4-х тактних моторів.
9. Вібрація двигуна.
Також є конструктивна особливість цього показника. У 4-х тактного мотора вібрація менша у порівнянні з двотактними моторами.
10. Дим від вихлопних газів.
Цей пункт випливає з пунктів 6 і 7. Чотиритактні двигуни не так димлять, як 2-х тактні. Дим утворюється в основному через згоряння олії, яка додається безпосередньо до бензину у двотактних моторів.
Димність відіграє ключову роль для тролінгу. Підвищена задимленість трохи Вас напружуватиме. Особливо у тиху безвітряну погоду.
11. Довговічність двигуна.
Цей пункт викликає дуже багато суперечок серед продавців 2-х тактних та 4-х тактних моторів. Але, як показує практика, і це факт. Чотирьохтактні підвісні мотори мають у 2 рази більший моторесурс у порівнянні з двотактним.
На допомогу стаття – Моторесурс ДВС. Термінологія та рекомендації.
Переваги та недоліки 2-х та 4-х тактних двигунів внутрішнього згоряння та підвісних човнових моторів – Підсумок
З усього перерахованого вище давайте підіб’ємо невеликий підсумок переваг і недоліків 4-х тактних і 2-х тактних ДВЗ:
Переваги чотирьохтактних двигунів
- Більший ресурс
- Велика економічність
- Чистіший вихлоп (екологічно чистіше)
- Не потрібна складна вихлопна система
- Менший шум
- Менша вібрація
Переваги двотактних двигунів
- Відсутність громіздких систем мастила та газорозподілу у двотактних варіантів
- Велика потужність у перерахунку на 1 літр робочого об’єму
- Простіше та дешевше у виготовленні
На сьогодні все. До наступних інформаційних статей.