Переваги недоліки 2-х та 4-х тактних двигунів

У цій статті Ви дізнаєтесь про всі переваги і недоліки при виборі 2-х або 4-х тактних підвісних моторів.

Дуже часто клієнти ставлять питання щодо вибору мотора:

Який двигун краще 2-х тактний або 4-х тактний?
Які переваги та недоліки 2-х та 4-х тактного двигуна?

Особливо це стосується водномоторників-початківців. У будь-якому випадку, вибір залишається за Вами.

преимущества и недостатки 2-х или 4-х тактных моторов

Основні характеристики двотактного та чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння або підвісного човнового мотора

Давайте розглянемо основні характеристики (фактори), які допоможуть Вам визначитися з вибором 2 тактного і 4 тактного човнового мотора.

1. Об’єм та розмір мотора

Розмір та об’єм 2-х тактного порівняно з рівносильним 4-х тактним ДВС (двигуном внутрішнього згоряння) МЕНШЕ.

Це означає, що у 2-х тактних моторів велика потужність у перерахунку на 1 літр робочого об’єму. Тому, як потужність 2-х тактного двигуна при однакових розмірах циліндра і частоті обертання валу теоретично вдвічі більше чотиритактного за рахунок більшої кількості робочих циклів.

Однак неповне використання ходу поршня для розширення, найгірше звільнення циліндра від залишкових газів і витрати частини виробленої потужності на продування призводять до реального збільшення потужності тільки на 60-70%.

Важливу роль двотактниках відсутня відсутність громіздких систем мастила і газорозподілу в моторній частині підвісного мотора.

Якщо порівняти розмір та обсяг решти (нижньої) частини підвісного човнового мотора (нога з гребним гвинтом) у двох варіантах ідентичні.

2. Вага мотора

Якщо порівнювати однаковий за потужністю 2-х тактний та 4-х тактний підвісний мотор Ви побачите, що 4-х тактні човнові мотори важче.

Ви можете переконатися в цьому порівнявши технічні характеристики, наприклад 4-тактні човнові мотори Хонда і 2-х тактні човнові мотори Ямаха.

3. Ціна двигуна

4-х тактні двигуни складніше у виробництві, складаються з більшої кількості деталей, тому завжди дорожче за 2-х тактників.

4. Зручність перевезення

2-х тактники можна возити у будь-якому положенні. Тобто. дістав із багажника, поставив, завів, поїхав. 4-х тактники можна возити лише стоячи чи одному боці. Але це сумнівна перевага, оскільки сьогодні вже є моделі 4-х тактних човнових моторів, які можна перевозити на будь-якій стороні.

5. 2-х тактний мотор швидше реагує на ручку газ

Існує така думка у деяких водномоторників. Цей фактор відбувається на перших стадіях старту двигуна і різниця практично непомітна. Також дуже багато залежить від того, наскільки правильно підібраний гребний гвинт.

6. Показаник расхода палива

Однозначна перевага за чотиритактними двигунами. Якщо Ви вивчите принцип роботи 2-х тактного двигуна та принцип роботи 4-х тактного двигуна Ви зрозумієте, що більша витрата пов’язана з тим, що цикл викиду відпрацьованих газів та впуску свіжого палива у двотактників поєднаний (змішується бензин з маслом у 2-х тактних двигунів), тому частина свіжого палива викидається разом із відпрацьованими газами у вихлоп.

7. Екологічність та навколишнє середовище.

Через пункт 6 випливає і екологічна проблема тобто. частина бензину, змішаного з олією, просто виливається у воду. Тому використання 2-х тактних моторів (крім Evinrude) заборонено у країнах ЄС та США. Безперечна перевага 4-х тактних двигунів.

8. Галасливість двигуна.

Виходячи з конструктивних особливостей 2-х тактні мотори, працюють Гучніше 4-х тактних моторів.

9. Вібрація двигуна.

Також є конструктивна особливість цього показника. У 4-х тактного мотора вібрація менша у порівнянні з двотактними моторами.

10. Дим від вихлопних газів.

Цей пункт випливає з пунктів 6 і 7. Чотиритактні двигуни не так димлять, як 2-х тактні. Дим утворюється в основному через згоряння олії, яка додається безпосередньо до бензину у двотактних моторів.

Димність відіграє ключову роль для тролінгу. Підвищена задимленість трохи Вас напружуватиме. Особливо у тиху безвітряну погоду.

11. Довговічність двигуна.

Цей пункт викликає дуже багато суперечок серед продавців 2-х тактних та 4-х тактних моторів. Але, як показує практика, і це факт. Чотирьохтактні підвісні мотори мають у 2 рази більший моторесурс у порівнянні з двотактним.

На допомогу стаття – Моторесурс ДВС. Термінологія та рекомендації.

итог преимущества и недостатки 2 и 4 двс

Переваги та недоліки 2-х та 4-х тактних двигунів внутрішнього згоряння та підвісних човнових моторів – Підсумок

З усього перерахованого вище давайте підіб’ємо невеликий підсумок переваг і недоліків 4-х тактних і 2-х тактних ДВЗ:

Переваги чотирьохтактних двигунів

  • Більший ресурс
  • Велика економічність
  • Чистіший вихлоп (екологічно чистіше)
  • Не потрібна складна вихлопна система
  • Менший шум
  • Менша вібрація

Переваги двотактних двигунів

  • Відсутність громіздких систем мастила та газорозподілу у двотактних варіантів
  • Велика потужність у перерахунку на 1 літр робочого об’єму
  • Простіше та дешевше у виготовленні

На сьогодні все. До наступних інформаційних статей.

Поділитися з друзями

Займаюсь продажем Силової Техніки Honda в Україні з 2003 року. Робіть замовлення на сайті або за тел. +38 067-704-28-67. Посилання на каталог товарів - натисніть на ім'я автора!

Оцініть статтю
( 1 оцінка, середній 5 від 5 )
МоторСвіт продаж Силової Техніки

Ви маєте можливість оформити замовлення в "Один Клік" або по тел. +38067-704-28-67 Відхилити