Принцип роботи чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння

Принцип роботи чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ). Робочий цикл 4 тактного двигуна.

У цій статті Ви дізнаєтесь, як працює чотиритактний двигун внутрішнього згоряння. Основна частина силової продукції представлена на сайті МоторСвіт працює саме з чотиритактними двигунами (мотопомпи, двигуни загального призначення, снігоприбиральники і навіть унікальні тримери Хонда з чотиритактними двигунами, які працюють у будь-якій площині тощо). Якщо ця стаття буде для Вас корисна, не полінуйтеся і поділитеся з друзями, кнопки в кінці статті.

Раді бачити друзі на сайті www.motorsvit.com.ua.

Дуже часто клієнти МоторСвіт ставлять питання при виборі мотора човна:

Який краще вибрати човновий двигун двотактний або чотиритактний двигун?

Для того, щоб відповісти на поставлене запитання, рекомендуємо Вам дізнатися та подивитися робочий цикл чотиритактного двигуна.

Не затягуватимемо, переходимо до справи тобто. до цього процесу. Ми постаралися дати Вам інформацію максимально просто та без зайвих складних технічних термінів + наочні картинки допоможуть швидко зрозуміти та розібратися із принципом роботи чотиритактного двигуна.

работа 4-х тактного двигателя

До речі, зараз ми розглядаємо з Вами чотиритактний поршневий бензиновий двигун внутрішнього згоряння. Двигун внутрішнього згоряння його види та визначення Ви зможете прочитати тут.

Стаття – Принцип роботи двотактного двигуна внутрішнього згоряння

4 цикла работы 4-х тактного ДВС

Як випливає з назви, робочий цикл чотиритактного двигуна складається з чотирьох основних етапів – тактів (як показано на зображенні вище). Це основна відмінність 4-тактного двигуна від 2-х тактного двигуна внутрішнього згоряння. Тепер розглянемо кожен цикл (такт) роботи ДВЗ.

Рабочий цикл 4-х тактного двигателя

Робочий цикл принципу роботи 4-х тактного двигуна

Розглянемо робочий цикл роботи 4-х тактного двигуна внутрішнього згоряння.

1 такт двс впуск

1 такт: Впуск

Протягом цього такту поршень опускається з мертвої верхньої точки (ВМТ) в нижню мертву точку (НМТ). При цьому кулачки розподільного валу відкривають впускний клапан, і через цей клапан в циліндр засмоктується свіжа паливно-повітряна суміш.

2 такт двс

2 такт принцип роботи чотиритактного двигуна: Стиснення

Поршень йде з Нижньої Мертвої Точки у ВМТ, стискаючи робочу суміш. У цьому значно зростає температура суміші. Відношення робочого об’єму циліндра НМТ і об’єму камери згоряння ВМТ називається ступенем стиснення.

Ступінь стиснення – дуже важливий параметр, зазвичай, чим вона більша, тим більше паливна економічність двигуна. Однак, для двигуна з більшим ступенем стиснення потрібне паливо з великим октановим числом, яке дорожче.

3 такт 4-х тактного двс

3 такт принцип роботи чотиритактного двигуна: Згоряння та розширення (робочий хід поршня)

Незадовго до кінця циклу стиснення паливоповітряна суміш підпалюється іскрою від свічки запалювання. Під час шляху поршня з ВМТ в НМТ паливо згоряє, і під дією тепла палива згорілого робоча суміш розширюється, штовхаючи поршень.

Ступінь «недовороту» колінчастого валу двигуна до ВМТ при підпалюванні суміші називається кутом випередження запалення.

Випередження запалення необхідне для того, щоб тиск газів досяг максимальної величини коли поршень перебуватиме у ВМТ. При цьому використання енергії палива, що згоріло, буде максимальним. Згоряння палива займає практично фіксований час, тому підвищення ефективності двигуна потрібно збільшувати кут випередження запалення у разі підвищення оборотів.

У старих двигунах це регулювання проводилося механічним пристроєм (відцентровим і вакуумним регулятором, що впливає на переривник). У сучасних двигунах регулювання кута випередження запалювання використовують електроніку.

4-й такт двс

4 такт принцип роботи чотиритактного двигуна: Випуск

Після НМТ робочого циклу відкривається випускний клапан, і поршень, що рухається вгору, витісняє відпрацьовані гази з циліндра двигуна. При досягненні поршнем ВМТ випускний клапан закривається цикл починається спочатку.

Варто також пам’ятати, що наступний процес (наприклад, впуск) необов’язково повинен починатися в той момент, коли закінчиться попередній (наприклад, випуск). Таке положення, коли відкриті відразу обидва клапани (впускний та випускний), називається перекриттям клапанів. Перекриття клапанів необхідне кращого наповнення циліндрів горючою сумішшю, і навіть кращого очищення циліндрів від відпрацьованих газів.

Для наочності нижче Ви можете бачити анімовані картинки принцип роботи робочого циклу 4-тактного бензинового двигуна.

работа циклов двс

Ця невелика стаття дозволить Вам визначитися і підійти до головного і головного питання, який мотор вибрати 2-х тактний або 4-х тактний. На допомогу також переваги та недоліки двох та чотиритактного двигуна. Також перегляньте інші інформаційні статті нашого сайту.

Поділитися з друзями

Займаюсь продажем Силової Техніки Honda в Україні з 2003 року. Робіть замовлення на сайті або за тел. +38 067-704-28-67. Посилання на каталог товарів - натисніть на ім'я автора!

Оцініть статтю
( 1 оцінка, середній 5 від 5 )
МоторСвіт - Силова Техніка

Ви маєте можливість зробити замовлення за тел. +38067-704-28-67 Сховати